يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۰ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۰

« مهرشاد ملکوتی »  صداگذار می گوید تولیدات سینمای وحشت برای آهنگساز و صداگذار چالش بزرگی است چرا که غالب تولیدات فیلم ایران مبتنی بر درام اجتماعی است و ایجاد فضای وحشت بار کار آهنگساز و صداگذار را چند برابر می‌کند.

مهرشاد ملکوتی صداگذار و طراح صدا در سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری دیباچه درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در این عرصه عنوان کرد: اخیرا تنها در 2 کار که برای شبکه نمایش خانگی تولید شد، حضور داشتم که از آن جمله می‌توان به سریال «آنها» به کارگردانی میلاد جرموز و مهدی آقاجانی، نویسندگی سروش روح‌بخش و تهیه‌کنندگی پرویز پرستویی و «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان اشاره کرد.

او درباره سریال «آنها» که در ژانر وحشت تولید شده بود، عنوان کرد: «آنها» به نوعی بازگشت فیلم‌نت به عرصه نمایش‌های خانگی بود که با اقبال خوبی مواجه شد و از این  باب اتفاق خوبی برای آن رخ داد.

تولیدات سینمای وحشت برای صداگذار چالش بزرگی است | فضا‌های متفاوت «زخم کاری» به جذابیت داستان افزود

صداگذار درباره چالش‌های کار در این پروژه اظهار کرد: تولیدات سینمای وحشت برای آهنگساز و صداگذار چالش بزرگی است چرا که غالب تولیدات فیلم ایران مبتنی بر درام اجتماعی است و ایجاد فضای وحشت بار کار آهنگساز و صداگذار را چندبرابر می‌کند و البته اگر شرایط مناسب باشد کار لذت بخش‌تر می‌شود.

ملکوتی در پاسخ به این پرسش که چه قدر لازم است آثار نمایش خانگی به تولید آثار در ژانرهای مختلف روی آوردند، گفت: این ماجرا را سلیقه مردم، برگشت مالی و شرایط حاکم تعیین می‌کند به عنوان مثال تولید یک اثر موزیکال شاید مورد پسند باشد اما شرایط تولید آن کمتر مهیاست برای همین این سه عامل تعیین‌کننده ژانرها هستند اما در این بین درام اجتماعی و کمدی غالب محصولات هستند چرا که جمعیت هدف محصولات هم فعلا بازار داخلی است.

وی در ادامه درباره هفتمین همکاری خود با محمدحسین مهدویان در «زخم کاری» پس از آثاری از جمله «آخرین روزهای زمستان»، «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «ماجرای نیمروز: رد خون»، «لاتاری» و...بیان کرد: از نظر من ایشان در «زخم کاری» پرداخت کاراکتری زیبا را رقم زد که در کنار قصه گویی جذاب باعث تولید یک اثر ماندگار در ذهن مردم شد.

صداگذار «زخم کاری» افزود: یک اثر به‌روز با رویکردی چالش برانگیز برای هر کسی که با کاراکترها همذات‌پنداری می‌کند. این شخصیت و داستان‌ها در زندگی امروز ملموس هستند در عین حال چالش‌هایی که بخشی از مردم با آن روبرو و دیگران از دیدن آن غافل هستند، توسط «زخم کاری» روایت شده است.

ملکوتی تاکید کرد: فضاهای متفاوت این کار از تهران تا بخارست و از ساحل چالوس تا دبی فرصت ایجاد فضاهای صوتی متفاوتی را می‌داد که همگی به جذابیت داستان افزود.

او در جواب به این سوال که سانسور تا چه اندازه روی صداگذاری سریال اثرگذار است، تصریح کرد: سانسور روی روایت فیلم تاثیر منفی می‌گذارد چرا که از نظر کار حرفه‌ای کاراکتر فیلم به جای هر کلمه‌ای که سر صحنه گفته شده است چیز دیگری بگوید برای ما تفاوتی نمی‌کند اما طبعا روی روایت فیلم تاثیر می‌گذارد به دلیل آنکه یک کارگردان با فکر و حساسیت تمامی عناصر حتی اسامی را با وسواس و به دلیلی انتخاب کرده است که ممیزی این مساله را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

صداگذار «وضعیت سفید» در جواب به این سوال آیا علاقه عوامل پشت صحنه و بازیگران به فعالیت در شبکه نمایش خانگی به دلیل دستمزد بالاست یا عوامل دیگری پشت این قضیه وجود دارد، مطرح کرد: تفاوت دستمزد به معنی بهتر بودن نیست بلکه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور مردم کمتر به سینما می‌روند و این موضوع فرصتی را برای نمایش خانگی‌ فراهم کرد تا دست به تولیدات بیشتری بزند.

ملکوتی در پایان خاطرنشان کرد: تولیدات بیشتر باعث شد، نمایش خانگی رونق پیدا کند و تهیه‌کنندگان و بازیگران و به دنبال آن عوامل دیگر به این سمت کشیده شوند به نوعی این ادامه حیات فیلمسازی بود.

گفتگو از : سیپده شریعت رضوی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳